אקולוגיה וסביבה

ברכת שר התחבורה

19 באוקטובר, 2015

סנונית ראשונה – ניסוי להפעלת אוטובוס המונע בגז טבעי דחוס במטרופולין חיפה | צילום: לאון טקאץ


מאת

השר ישראל כ"ץ
שר התחבורה והמודיעין

מאת

השר ישראל כ"ץ
שר התחבורה והמודיעין

קוראים יקרים,

אני גאה לפתוח את הגיליון המיוחד של כתב העת "אקולוגיה וסביבה", למדע ולמדיניות הסביבה.

העיסוק בסוגיות סביבתיות נעשה עניין שגרתי במדינת ישראל. מדינת ישראל היא מדינה עתירת ידע, ומוכרת כמקור לחדשנות וכמרכז פיתוח בתחומי הפיזיקה, הכימיה, הביוטכנולוגיה והחקלאות. ממשלת ישראל החליטה לנתב משאבים גדולים כדי לגייס את מיטב המוחות לטובת פיתוח תחליפי נפט לתחבורה.

מגזר התחבורה צורך כ-20% מצריכת האנרגיה הלאומית וכמחצית מתוצרי הנפט המזוקקים בישראל. ההשפעה של צריכת הדלק להינע התחבורה מתבטאת במישור הבריאותי-סביבתי, במישור החברתי-כלכלי ובמישור הלאומי. החלטות הממשלה השונות קוראות לצמצם את השימוש בדלקים מבוססי נפט ב-30% עד שנת 2020, וב-60% עד לשנת 2025 וביחס לתחזיות הצריכה בשנים אלה.

במעבר של התחבורה הציבורית וכלי רכב כבדים להנעה בעזרת גז טבעי גלומים בראש ובראשונה יתרונות סביבתיים גדולים וכן השלכות כלכליות ולאומיות. רק לאחרונה התחלנו בניסוי להפעלת אוטובוס המונע בגז טבעי דחוס במטרופולין חיפה בשיתוף המנהלת לקידום השימוש בתחליפי אנרגיה שפועלת במשרד ראש הממשלה. אני סבור ומשוכנע כי הניסוי הוא סנונית ראשונה לקראת פיתוח מערך הסעות המונים המושתת על גז, שכן בשנים הקרובות תוכל התחבורה הציבורית להיות ירוקה יותר וכלכלית יותר, ולהביא לתרומה משמעותית בשיפור איכות האוויר ובהורדת יוקר המחיה.

כמו כן, ישראל נמצאת בחזית התקינה העולמית לרכב חשמלי, ומשרד התחבורה שותף לגיבוש התקינה ולקביעת נוהלי הטיפול והתחזוקה ברכב חשמלי. במכון התקנים הוקמה ועדה לתקינה של כלי רכב חשמליים, ובמסגרתה פורסמו כבר שני תקנים ישראליים.

גם בשנה הקרובה נמשיך להציב את נושא החדשנות באנרגיה ותחליפי הדלקים בראש סדר העדיפויות, נדאג להסרת חסמים בתחום, ונוודא את התפתחותו המתמדת.

שלכם,

ישראל כ"ץ

שר התחבורה והמודיעין


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *






כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מחקרי סביבה אצלך בתיבה

    מחקרי סביבה אצלך בתיבה


      מאת

      השר ישראל כ"ץ
      שר התחבורה והמודיעין

      מאת

      השר ישראל כ"ץ
      שר התחבורה והמודיעין



      תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

      עשור להתמודדות מתמשכת עם קדחת מערב הנילוס בישראל

      תמר יגר, אורי שלום

      גיליון אביב 2011 / כרך 2(1) קדחת מערב הנילוס מוכרת בישראל מתחילת שנות ה-50 של המאה הקודמת. מאז שנת 2000 מאובחנים בארץ בכל שנה עשרות רבות של חולים, וישנם אף מקרים בודדים של מוות. בהיעדר חיסון מתאים, הדרך היחידה להתמודד עם העברת הנגיף לאדם היא לפעול נגד היתושים המעבירים את הנגיף. לדעת כותבי המאמר הפעולות של המשרד להגנת הסביבה ושל הרשויות המקומיות אינן מספקות. הציבור חייב לתרום את חלקו בהפחתת כמות היתושים בשטח שבחזקתו: לייבש מקורות מים בחצרות, על הגגות ובמקלטים, ולהודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי

      קדחת מערב הנילוס מוכרת בישראל מתחילת שנות ה-50 של המאה הקודמת. מאז שנת 2000 מאובחנים בארץ בכל שנה עשרות רבות של חולים, וישנם אף מקרים בודדים של מוות. בהיעדר חיסון מתאים, הדרך היחידה להתמודד עם העברת הנגיף לאדם היא לפעול נגד היתושים המעבירים את הנגיף. לדעת כותבי המאמר הפעולות של המשרד להגנת הסביבה ושל הרשויות המקומיות אינן מספקות. הציבור חייב לתרום את חלקו בהפחתת כמות היתושים בשטח שבחזקתו: לייבש מקורות מים בחצרות, על הגגות ובמקלטים, ולהודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי

      גיליון אביב 2011 / כרך 2(1)

      תנודות ברמות הורמוני המין אצל שני מינים של שבלולי מדבר בהר הנגב הצפוני

      גלית הרמן, לארי שור, יוסף שטיינברג

      גיליון אביב 2012 / כרך 3(1) / הנגב שני מינים של שבלולי המדבר (לבנונית המדבר ולבנונית קמוטת-פה) הם מינים חופפי מקום בהר הנגב הצפוני, שניהם דו-מיניים בו-זמנית, כלומר מתפקדים כזכרים וכנקבות באותה עונת פעילות. המחקר עקב אחר השינויים ברמות הורמוני מין בתקופות פעילות וחוסר פעילות

      שני מינים של שבלולי המדבר (לבנונית המדבר ולבנונית קמוטת-פה) הם מינים חופפי מקום בהר הנגב הצפוני, שניהם דו-מיניים בו-זמנית, כלומר מתפקדים כזכרים וכנקבות באותה עונת פעילות. המחקר עקב אחר השינויים ברמות הורמוני מין בתקופות פעילות וחוסר פעילות

      גיליון אביב 2012 / כרך 3(1) / הנגב

      אורנה הוזמן-בכור

      גיליון אביב 2014 / כרך 5(1) / הים התיכון משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים רואה חשיבות רבה בשמירה על הסביבה ובפיתוח בר-קיימא של המשאבים המצויים בים, ומודה לתרומת הגיליון בהעלאת נושא זה על סדר היום. פעולות המשרד יאפשרו שמירה על מימי הים התיכון ועל ערכי הטבע שבו, לצד פיתוח משאבים חשובים שיתרמו לכלכלה, לסביבה ולרווחת אזרחי מדינת ישראל

      משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים רואה חשיבות רבה בשמירה על הסביבה ובפיתוח בר-קיימא של המשאבים המצויים בים, ומודה לתרומת הגיליון בהעלאת נושא זה על סדר היום. פעולות המשרד יאפשרו שמירה על מימי הים התיכון ועל ערכי הטבע שבו, לצד פיתוח משאבים חשובים שיתרמו לכלכלה, לסביבה ולרווחת אזרחי מדינת ישראל

      גיליון אביב 2014 / כרך 5(1) / הים התיכון
      לראש העמוד