אקולוגיה וסביבה

הוואנה האכילה

16 ביוני, 2016
אוּלי ווסטפאל, הוואנה האכילה (La Habana Comestible), 354 x 227 ס"מ, 2015.

תיעוד בצילום בגודל מלא של כל מרכיבי המזון הטרי שמצא האמן באזור הוואנה (קובה). מיצב שהוכן עבור המוזאון האורגני של רומרילו, עבור הביאנלה ה-12 של הוואנה.

האמן הגרמני, אולי ווסטפאל (Uli Westphal) עוסק באופן שתפיסות מוטעות ואידאולוגיות מעצבות את היחס שלנו לטבע, וספציפית, באופן שתעשיית המזון מציגה את הטבע ואף משנה אותו. לרבות מעבודותיו הוא מפתח שיטות סיווג מעין-מדעיות. פירמידת המזון מציגה את מוצרי המזון הטרי הזמינים לאוכלוסיית הוואנה, בצורה שמתכתבת עם הנוהג של הצגת המלצות תזונה. בפירמידה זו נקבע סידור המזון לפי זמינות המזון: בבסיסה המזון הזמין ביותר, המחולק כהקצבה ממשלתית חודשית; מעליו מזון שגדל בר בשטחים ציבוריים או נמכר בשווקים; מעליהם, מזון יקר אך נגיש לציבור הרחב; ובקודקוד הפירמידה מזון שאסור לציבור הרחב לצרוך (כגון בקר) או שמחירו כה יקר עד שרוב האוכלוסייה אינה יכולה להרשות לעצמה לקנותו.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *






כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מחקרי סביבה אצלך בתיבה

    מחקרי סביבה אצלך בתיבה





      תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

      השחתת עצים ביער דודאים

      חנן ישכר

      גיליון אביב 2011 / כרך 2(1) כריתת עצים לא חוקית ביערות נעשית להשגת חומרי בערה בחורף, למטרת שימוש כעצי אשוח לחג המולד וכן לשם השחתה כפי שנראה בתמונה

      כריתת עצים לא חוקית ביערות נעשית להשגת חומרי בערה בחורף, למטרת שימוש כעצי אשוח לחג המולד וכן לשם השחתה כפי שנראה בתמונה

      גיליון אביב 2011 / כרך 2(1)

      התכנית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב: האם היא עלולה או עשויה לשנות את מצב הבדואים?

      עאטף אבו עג'אג'

      גיליון אביב 2012 / כרך 3(1) / הנגב אמון הבדואים במדינה נמצא בשפל, ועל כן יש צורך בתהליך רציני ומקיף של בניית אמון, שבו הקהילה הבדואית תהיה חלק מתהליך קבלת ההחלטות בתכנית הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב ושינוי המציאות של היישובים המוכרים הקיימים

      אמון הבדואים במדינה נמצא בשפל, ועל כן יש צורך בתהליך רציני ומקיף של בניית אמון, שבו הקהילה הבדואית תהיה חלק מתהליך קבלת ההחלטות בתכנית הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב ושינוי המציאות של היישובים המוכרים הקיימים

      גיליון אביב 2012 / כרך 3(1) / הנגב

      מטאדור

      גיליון קיץ 2017 / כרך 8(2) Aganetha Dyck, אמנית קנדית בת 80, זכתה לתהילה בשל עבודותיה הנעשות תוך שימוש בדבורים, המכסות בדונג חפצים שהיא מניחה בכוורות

      Aganetha Dyck, אמנית קנדית בת 80, זכתה לתהילה בשל עבודותיה הנעשות תוך שימוש בדבורים, המכסות בדונג חפצים שהיא מניחה בכוורות

      גיליון קיץ 2017 / כרך 8(2)
      לראש העמוד