אקולוגיה וסביבה

צילום בסתר

11 ביולי, 2023

פסי גירש, תצלום מתוך הסדרה צילום בסתר, 2014, הזרקת דיו על נייר.

על רקע נקי, בקומפוזיציה סימטרית ומוקפדת, מוצגים בעלי חיים, ספק ישנים, ספק מתים. האסתטיקה הנזירית מעצימה את האי-נוחות שמעוררים הדימויים. מבט משתהה חושף כי מדובר בפגרים. פסי גירש, אמנית העוסקת בצילום מבוים, מנתקת את החיות מסביבתן הטבעית באמצעות פעולת הזרה, הקשורה לפרקטיקה הצילומית. הפגרים מצולמים טיפולוגית, כלומר, צילום סדרתי שממיין, מסווג ומזמין השוואה. גירש מארגנת אותם בהצבה פיסולית במעין טקס אשכבה, כמו מבקשת לחלוק להם כבוד אחרון. בתצלומיה חושפת גירש את היופי הקיים בכל יצור חי. חרקים מעוררי גועל וסלידה מוצגים במלוא תפארתם, מונחים כמיצב פיסולי המאפשר לנו לבחון מחדש את צורתם ואת יחסינו אליהם. העיסוק בשבירותם של החיים וביופיו של המוות חוזר לאורך שנים בסדרות הצילום של גירש. במארג של ניקיון אסתטי המבטא כאב וחמלה, גירש מפגישה אותנו עם רפלקס הרתיעה ולצידו עם האינסטינקט האנושי לחבק ולהגן. (כתבה: אתי נמיר)

העבודה מוצגת במהלך יולי 2023: הפראה: מבטים על עידן האנתרופוקן, תערוכת הסיום של בוגרי תוכנית יונה פישר לאוצרות עכשווית ומוזיאולוגיה בבית לאמנות ישראלית, המכללה האקדמית תל-אביב‒יפו. אוצרת מלווה: תמי כץ פרימן; מנהלת בית לאמנות ישראלית: עידית עמיחי; יועצת אקדמית ומנהלת שותפה לתוכנית: ד"ר אסנת צוקרמן רכטר.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מחקרי סביבה אצלך בתיבה

    מחקרי סביבה אצלך בתיבה




      תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

      חשיבות נשאים משניים בהפצת קדחות קרצית באזורי גידול בקר

      נריה מנשרי, גיא דוברת, עשהאל רוט, חיים גורליק, אבי פרבולוצקי, עמית דולב, מוניקה לשקוביץ מזוז

      גיליון קיץ 2023 / כרך 14(2) הבנת הדינמיקה בין הסביבה הטבעית ומשקי גידול הבקר והצאן היא הבסיס לדו-קיום בין חיות משק לחיות הבר. האם חיות בר ממלאות תפקיד בהעברת מחלות בין עדרים?

      הבנת הדינמיקה בין הסביבה הטבעית ומשקי גידול הבקר והצאן היא הבסיס לדו-קיום בין חיות משק לחיות הבר. האם חיות בר ממלאות תפקיד בהעברת מחלות בין עדרים?

      גיליון קיץ 2023 / כרך 14(2)

      לא מזג האוויר השתגע, אלא אנחנו ‒ ריאיון עם פרופ' אפרת מורין על שיטפונות וחיזויים

      שחר בוקמן, אור פילק

      גיליון קיץ 2023 / כרך 14(2) במציאות של שיפורים טכנולוגיים ביכולות חיזוי אל מול שינויים בדפוסי פיזור המשקעים, האם בעתיד נוכל לספק התרעה מוקדמת וממוקדת על שיטפונות?

      במציאות של שיפורים טכנולוגיים ביכולות חיזוי אל מול שינויים בדפוסי פיזור המשקעים, האם בעתיד נוכל לספק התרעה מוקדמת וממוקדת על שיטפונות?

      גיליון קיץ 2023 / כרך 14(2)

      חיזיון

      מתן בן-טולילה

      גיליון חורף 2023 / כרך 14(4) מתן בן-טולילה נולד בקבוצת יבנה (1978). חי ויוצר בירושלים. צייר, בוגר תואר ראשון ושני במחלקה לאמנות בצלאל. מתן מציג בתערוכות במוזיאונים ובגלריות בארץ ובחו"ל, ומיוצג על-ידי גלריה נגא לאמנות עכשווית

      מתן בן-טולילה נולד בקבוצת יבנה (1978). חי ויוצר בירושלים. צייר, בוגר תואר ראשון ושני במחלקה לאמנות בצלאל. מתן מציג בתערוכות במוזיאונים ובגלריות בארץ ובחו"ל, ומיוצג על-ידי גלריה נגא לאמנות עכשווית

      גיליון חורף 2023 / כרך 14(4)
      לראש העמוד