אקולוגיה וסביבה
לכל התמונות

עבודות ליציקת בטון בטיילת בראש מפרץ אילת, ליד קניון מול הים, פברואר 2023 | צילום: גל אשכנזי שטיינבאום


גל אשכנזי שטיינבאום


29 במאי, 2023

לאן מוליכה הטיילת באילת?

עבודות תשתית לפיתוח טיילת מבוצעות מזה למעלה משנה לאורך חופיו הדרומים של המפרץ בתחומי העיר אילת. לדברי העירייה, שהיא יוזמת הבנייה, העבודות נועדו, בין השאר, להנגיש את החופים לציבור הרחב וליצור מערך הגנה מפני גלים בעת סערות. עם זאת, הבנייה על רצועת החוף וקו המים מעוררת בקרב גורמי מקצוע חששות כבדים לפגיעה בערכי טבע ונוף ייחודיים בעלי משמעות אקולוגית לאומית ועולמית, ובראשם שונית האלמוגים ובית הגידול החולי. ישנו חשש כי משטחי הבטון דווקא יגבירו את הנזק לחופים בעת סערות, למשל עקב גריעת חול מהחופים והפיכתם לסלעיים, וכי תאורת הטיילת עלולה לפגוע במחזור החיים של החי הימי. יתרה מכך, הרחפת משקע חולי דק גרגיר בעת העבודות פוגעת בשונית ומסכנת את יציבות המערכת האקולוגית. בשל פיקוח סביבתי לא מספק על עבודות פיתוח, הנעשות בסמיכות גדולה לערכי טבע מוגנים, מתבצעות לעיתים קרובות חריגות במהלך העבודות, תוך פגיעה בערכי טבע ייחודיים ורגישים.


מחשבות על “לאן מוליכה הטיילת באילת?

  1. מסכימה בכל מילה🙏 ואני שואלת איפה גורמי טבע והגנים, אקולוגים וביולוגים ואנשי מקצוע לאיכות הים? הם היו חייבים לפנות ולעצור ההרס מהתחלה ולפחות לעצור מיידי🙏לצערי על התלונות מהציבור לא מספיקות ולא מקבלים מענה🥲

  2. כאב לב ענק על השחטת החופים!!!!
    נזק בלתי הפיך לדורות רבים.
    ניתן להנגיש חופים עם התחשבות בסביבה הימית והאנושית.
    בטון זו האופציה הכי גרועה שיכלו לחשוב עליה.
    חבל שלא לומדים מנסיון של אחרים!!!(חיפה) וגם מהלקחים של הסופה האחרונה!!!!
    לא בונים כלום קרוב למים!!!
    הטבע חזק יותר מהכל!!!!!!!!!!

  3. בחור עדין.
    מדובר בזוועת עולם, סיוט של כל אחד שאכפת לו.
    התמונה ממחישה חוסר הבנה ואכפתיות של מפעילי הציוד וכנראה גם האחראים וחוסר מוכנות להתאמץ כדי לשמור על ערכי הטבע. (למשל שומו שמיים לבצע עבודות בקו המים באופן ידני ולא מכני).
    בזיון אחד מתמשך.
    תודה גל שאתה עם עדשה פקוחה.
    נקווה שבנובמבר יפתח דף חדש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לראש העמוד