אקולוגיה וסביבה

SkyTran

22 באוקטובר, 2015

SkyTran – מערכת של תחבורה אישית מהירה ביותר, המורכבת מקרוניות הנעות באמצעות טכנולוגיה של ריחוף מגנטי על מסילה עילית. באדיבות skytran



SkyTran היא מערכת תחבורה אישית מהירה (Personal Rapid Transportation) שפותחה על-ידי נאס"א. המערכת מבוססת על קרוניות הנעות על מסילה עילית באמצעות טכנולוגיה של ריחוף מגנטי המנצלת כמות מועטה של אנרגיה.

ההפעלה הניסיונית הראשונה של המערכת במרחב ציבורי אמורה להתרחש בישראל, בשיתוף פעולה עם התעשייה האווירית. מערכת ניסיונית תפעל בתל-אביב–יפו בין תחנת הרכבת שליד האוניברסיטה לבין מתחם קרית עתידים. SkyTran זכה בשנת 2014 בהכרת משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים כפרויקט חלוץ להדגמת טכנולוגיה.

בהפעלה מסחרית מתוכננות הקרוניות לנוע במהירות של עד 240 קמ"ש, בצורה שקטה, בגובה של מטרים אחדים מעל מפלס הרחוב, ולהסיע בכל מסילה 12,000 איש בשעה. ההפעלה מתבצעת בעלות נמוכה ביותר ללא פליטת מזהמים ברחובות העיר.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מחקרי סביבה אצלך בתיבה

    מחקרי סביבה אצלך בתיבה






      תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

      יצירת תחבורה עירונית מקיימת בגוש דן עד 2030

      יורם שיפטן, עידו שמיר, מירב מורן, אמיר זלצברג, ירון עברון, יותם אביזוהר

      גיליון סתיו 2015 / כרך 6(3) / דלקים חלופיים ואנרגיה גוש דן הוא מטרופולין צפוף שמתגוררים בו כ-3.5 מיליון בני אדם, הנעים מדי יום בתוך הערים המצויות בו וביניהן. כשני שלישים מהמועסקים בתל-אביב אינם מתגוררים בה. מרביתם בוחרים לנוע במטרופולין ואליו באמצעות רכבם הפרטי, והסיבה המרכזית לכך היא היעדר אמצעי תחבורה אחרים

      גוש דן הוא מטרופולין צפוף שמתגוררים בו כ-3.5 מיליון בני אדם, הנעים מדי יום בתוך הערים המצויות בו וביניהן. כשני שלישים מהמועסקים בתל-אביב אינם מתגוררים בה. מרביתם בוחרים לנוע במטרופולין ואליו באמצעות רכבם הפרטי, והסיבה המרכזית לכך היא היעדר אמצעי תחבורה אחרים

      גיליון סתיו 2015 / כרך 6(3) / דלקים חלופיים ואנרגיה

      לקראת המעבר להפעלת מערכות תחבורה שיתופיות-אוטונומיות

      יורם שיפטן

      גיליון סתיו 2015 / כרך 6(3) / דלקים חלופיים ואנרגיה בשנת 2030 נהיה באמצע הדרך. כבר היום צריך לתכנן מדיניות לשלב הביניים המורכב, אשר תעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ובתחבורה שיתופית כמערכות משולבות משלימות

      בשנת 2030 נהיה באמצע הדרך. כבר היום צריך לתכנן מדיניות לשלב הביניים המורכב, אשר תעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ובתחבורה שיתופית כמערכות משולבות משלימות

      גיליון סתיו 2015 / כרך 6(3) / דלקים חלופיים ואנרגיה

      מגה-בייט – מגה פליטות

      Thijs Biersteker

      גיליון סתיו 2022 / כרך 13(3) / הפחתת פליטות גזי חממה מיצג הממחיש השפעה נסתרת מן העין של פעולה יום-יומית – פליטת פחמן דו-חמצני בעקבות השימוש באינטרנט. רוצים לדעת כמה פחמן דו-חמצני ייפלט אם תקראו את הכתבה הזו?

      מיצג הממחיש השפעה נסתרת מן העין של פעולה יום-יומית – פליטת פחמן דו-חמצני בעקבות השימוש באינטרנט. רוצים לדעת כמה פחמן דו-חמצני ייפלט אם תקראו את הכתבה הזו?

      גיליון סתיו 2022 / כרך 13(3) / הפחתת פליטות גזי חממה
      לראש העמוד