אקולוגיה וסביבה

SkyTran

22 באוקטובר, 2015

SkyTran – מערכת של תחבורה אישית מהירה ביותר, המורכבת מקרוניות הנעות באמצעות טכנולוגיה של ריחוף מגנטי על מסילה עילית. באדיבות skytran



SkyTran היא מערכת תחבורה אישית מהירה (Personal Rapid Transportation) שפותחה על-ידי נאס"א. המערכת מבוססת על קרוניות הנעות על מסילה עילית באמצעות טכנולוגיה של ריחוף מגנטי המנצלת כמות מועטה של אנרגיה.

ההפעלה הניסיונית הראשונה של המערכת במרחב ציבורי אמורה להתרחש בישראל, בשיתוף פעולה עם התעשייה האווירית. מערכת ניסיונית תפעל בתל-אביב–יפו בין תחנת הרכבת שליד האוניברסיטה לבין מתחם קרית עתידים. SkyTran זכה בשנת 2014 בהכרת משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים כפרויקט חלוץ להדגמת טכנולוגיה.

בהפעלה מסחרית מתוכננות הקרוניות לנוע במהירות של עד 240 קמ"ש, בצורה שקטה, בגובה של מטרים אחדים מעל מפלס הרחוב, ולהסיע בכל מסילה 12,000 איש בשעה. ההפעלה מתבצעת בעלות נמוכה ביותר ללא פליטת מזהמים ברחובות העיר.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מחקרי סביבה אצלך בתיבה

    מחקרי סביבה אצלך בתיבה






      תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

      מהפכת המימן בפתח – האם ישראל ערוכה להפוך למעצמת אנרגיה ירוקה?

      גיליון סתיו 2024 / כרך 15(3) / אקלים של שינוי

      ממשבר לחוסן – עקרונות לפיתוח בר-קיימא של הנגב המערבי

      עדי וולפסון, אופירה אילון, גליה לימור-שגיב

      גיליון אביב 2024 / כרך 15(1) / שיקום ופיתוח בר-קיימא של הנגב המערבי מדיניות לאומית לשיקום הנגב המערבי, שתתבסס על תכנון אסטרטגי שנשען על עקרונות הקיימות, תאפשר לאזור הפגוע לא רק להשתקם, אלא גם לצמוח ולשגשג

      מדיניות לאומית לשיקום הנגב המערבי, שתתבסס על תכנון אסטרטגי שנשען על עקרונות הקיימות, תאפשר לאזור הפגוע לא רק להשתקם, אלא גם לצמוח ולשגשג

      גיליון אביב 2024 / כרך 15(1) / שיקום ופיתוח בר-קיימא של הנגב המערבי

      התחום האפור שבין הירוק לאדום – היבטי עלות-תועלת של תרומת חברה מזהמת לקידום מחקר או פרויקט אקדמי-סביבתי

      עדי וולפסון, אופירה אילון

      גיליון חורף 2023 / כרך 14(4) האם מימון תוכנית לימודים אקדמית בתחום מדעי הסביבה, מימון מחקרים, מלגות או תמיכה בפרויקט סביבתי יכולים להתפרש כרצון לקבל "הכשר" לזיהום ולפגיעה בסביבה הטבעית ובסביבה האנושית?

      האם מימון תוכנית לימודים אקדמית בתחום מדעי הסביבה, מימון מחקרים, מלגות או תמיכה בפרויקט סביבתי יכולים להתפרש כרצון לקבל "הכשר" לזיהום ולפגיעה בסביבה הטבעית ובסביבה האנושית?

      גיליון חורף 2023 / כרך 14(4)
      לראש העמוד