אקולוגיה וסביבה

דבר השר להגנת הסביבה

3 בינואר, 2010

השר גלעד ארדן: "ברכתי לכם, כי כתב העת אקולוגיה וסביבה יתפוס מקום מרכזי בין כתבי העת המקצועיים, ישמור על רמה מקצועית גבוהה ויהיה רלוונטי הן לאנשי מדע והן לכל מי שהגנת הסביבה בישראל חשובה בעיניו"


מאת

גלעד ארדן
השר להגנת הסביבה

מאת

גלעד ארדן
השר להגנת הסביבה

שלום רב,

הופעת הגיליון הראשון של אקולוגיה וסביבה היא אירוע חשוב עבור קהיליית הסביבה בישראל.

לא ניתן לקבל החלטות בתחום הסביבה בארץ בלי שתעמוד בבסיסן תשתית מדעית ומקצועית מוצקה. אולם, התחום המדעי הוא תחום מורכב, המחייב, לעתים קרובות, רמת התמחות גבוהה. כך המצב לגבי שינויי אקלים וגזי חממה, מדיניות שטחים פתוחים ושימור המגוון הביולוגי, טיפול בקרקעות מזוהמות, ועוד.

אני סבור, כי קיים צורך אמיתי בבמה, שתאפשר לדון בסוגיות סביבתיות הנמצאות על הפרק, בפורום המשותף הן לאנשי המדע והמקצוע והן לאנשי המדיניות והמינהל הסביבתיים.

צורך זה הוכר זה מכבר, ועתה חברו, לשמחתי, המשרד להגנת הסביבה יחד עם האגודה לאקולוגיה ומדעי הסביבה, קק"ל, רשות הגנים הלאומיים והחברה להגנת הטבע על מנת לערוך ולהפיק את כתב העת שלפניכם.

מעבר למאמרים פורמליים, אני מקווה כי כתב העת ייתן במה גם להבעת עמדה בסוגיות שנויות במחלוקת ובנושאים חדשים, שללא ספק יצופו ויעלו.

ברכתי לכם, כי כתב העת אקולוגיה וסביבה יתפוס מקום מרכזי בין כתבי העת המקצועיים, ישמור על רמה מקצועית גבוהה ויהיה רלוונטי הן לאנשי מדע והן לכל מי שהגנת הסביבה בישראל חשובה בעיניו.

בברכה,

ח״כ גלעד ארדן

השר להגנת הסביבה


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *






כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מחקרי סביבה אצלך בתיבה

    מחקרי סביבה אצלך בתיבה


      מאת

      גלעד ארדן
      השר להגנת הסביבה

      מאת

      גלעד ארדן
      השר להגנת הסביבה




      תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

      עלה קרטיב

      גיליון חורף 2010 / כרך 1(1) עלה קרטיב (leafcicle) שנוצר בסופת קרח במחוז אשטבולה, אוהיו

      עלה קרטיב (leafcicle) שנוצר בסופת קרח במחוז אשטבולה, אוהיו

      גיליון חורף 2010 / כרך 1(1)

      שימוש מושכל בשטחים חקלאיים לייצור אנרגיה סולרית – צו השעה

      נעם אילן

      גיליון חורף 2010 / כרך 1(1) נושא השטחים הדרושים לייצור אנרגיה סולרית מעלה, מעבר לסוגיות הנדל"ניות והיזמיות, סוגיות פילוסופיות וחברתיות כבדות משקל, משום שהוא מעמת בין אג'נדת האנרגיה המתחדשת החיובית לבין הנושא הקריטי של שמירה על שטחים פתוחים. תהליך הקצאת הקרקע לאנרגיה סולרית צריך להתנהל בצורה מסודרת, אולם גם ללא עיכובים ביורוקרטיים של שנים

      נושא השטחים הדרושים לייצור אנרגיה סולרית מעלה, מעבר לסוגיות הנדל"ניות והיזמיות, סוגיות פילוסופיות וחברתיות כבדות משקל, משום שהוא מעמת בין אג'נדת האנרגיה המתחדשת החיובית לבין הנושא הקריטי של שמירה על שטחים פתוחים. תהליך הקצאת הקרקע לאנרגיה סולרית צריך להתנהל בצורה מסודרת, אולם גם ללא עיכובים ביורוקרטיים של שנים

      גיליון חורף 2010 / כרך 1(1)

      ברכת השרה להגנת הסביבה

      תמר זנדברג

      גיליון סתיו 2021 / כרך 12(3) / נחלי ישראל משבר האקלים והמשבר האקולוגי מחייבים אותנו לנקוט פעולות אמיתיות לא רק לשימור הנחלים, אלא גם לשיקומם, אחרי שנפגעו קשות

      משבר האקלים והמשבר האקולוגי מחייבים אותנו לנקוט פעולות אמיתיות לא רק לשימור הנחלים, אלא גם לשיקומם, אחרי שנפגעו קשות

      גיליון סתיו 2021 / כרך 12(3) / נחלי ישראל
      לראש העמוד