
פסי גירש, תצלום מתוך הסדרה צילום בסתר, 2014, הזרקת דיו על נייר.
על רקע נקי, בקומפוזיציה סימטרית ומוקפדת, מוצגים בעלי חיים, ספק ישנים, ספק מתים. האסתטיקה הנזירית מעצימה את האי-נוחות שמעוררים הדימויים. מבט משתהה חושף כי מדובר בפגרים. פסי גירש, אמנית העוסקת בצילום מבוים, מנתקת את החיות מסביבתן הטבעית באמצעות פעולת הזרה, הקשורה לפרקטיקה הצילומית. הפגרים מצולמים טיפולוגית, כלומר, צילום סדרתי שממיין, מסווג ומזמין השוואה. גירש מארגנת אותם בהצבה פיסולית במעין טקס אשכבה, כמו מבקשת לחלוק להם כבוד אחרון. בתצלומיה חושפת גירש את היופי הקיים בכל יצור חי. חרקים מעוררי גועל וסלידה מוצגים במלוא תפארתם, מונחים כמיצב פיסולי המאפשר לנו לבחון מחדש את צורתם ואת יחסינו אליהם. העיסוק בשבירותם של החיים וביופיו של המוות חוזר לאורך שנים בסדרות הצילום של גירש. במארג של ניקיון אסתטי המבטא כאב וחמלה, גירש מפגישה אותנו עם רפלקס הרתיעה ולצידו עם האינסטינקט האנושי לחבק ולהגן. (כתבה: אתי נמיר)
העבודה מוצגת במהלך יולי 2023: הפראה: מבטים על עידן האנתרופוקן, תערוכת הסיום של בוגרי תוכנית יונה פישר לאוצרות עכשווית ומוזיאולוגיה בבית לאמנות ישראלית, המכללה האקדמית תל-אביב‒יפו. אוצרת מלווה: תמי כץ פרימן; מנהלת בית לאמנות ישראלית: עידית עמיחי; יועצת אקדמית ומנהלת שותפה לתוכנית: ד"ר אסנת צוקרמן רכטר.