אקולוגיה וסביבה
לכל התמונות

אריק דרובוט, מוביל המאבק לשמירה על נחל סעדיה, חותר בקייק בנחל, יוני 2021 | צילום: קוסטה גרישקוב (SatisFlyer-FPV)


קוסטה גרישקוב


22 בנובמבר, 2021

לנחל סעדיה דרוש סעד

נחל סעדיה, מיובליו המערביים של הקישון, הוא נחל איתן בלב חיפה, וזורמים בו מים באיכות טובה מאזור צומת הקריות ועד מלחת קישון. המקור העיקרי של מי הנחל הוא עין סעאדה (שעל שמה נקרא הנחל), המופיעה במפות ובספרי מסעות כבר לפני מאות שנים. משמעות השם סעאדה היא אושֶר. עבור המגיעים לחיפה מצפון, היה המעיין נקודת עצירה משמעותית, ומי השתייה שלו גרמו אושר לאנשים שיכלו להרוות את צימאונם.

המרחב האקולוגי הייחודי של סביבת נחל סעדיה, ששטחו כ-150 דונם, אינו בעל מעמד סטטוטורי מוגן, והוא סובל במשך שנים ממפגעים סביבתיים ומהתעלמות מצד הרשויות. כיום ישנן תוכניות בנייה מאושרות שיביאו להריסת המרחב ולהעתקת הנחל לתוואי צר, שמשתרע על 10 דונם בלבד. בשנת 2020 החל מאבק להצלת הנחל, לטיפול במפגעים, לשינוי תוכניות הבנייה, להכרזת המקום כפארק אקולוגי או כשמורת טבע ולהנגשתו לציבור.


מחשבות על “לנחל סעדיה דרוש סעד

  1. זקוקים בדחיפות לעוד חברים לקבוצה, כדי שהנחל לא ימחק, ויוסף לתעלת בטון, בלי טבע ובעלי חיים. כיום המקום שוקק חיים. בעלי חיים רבים מגוונים בסכנתת הכחדה. צמחים גם בסכנת הכחדה.
    הרשויות לא מטפלות. לא אוכפות זורקי הפסולת על הטבע העדין שסביב הנחל.
    מה בסך הכל אנחנו רוצים?
    להציל פנינת טבע לטובת הציבור. לטובת שמירה על מגוון המינים.
    לטובת כולנו.
    הצטרםו אלינו.
    @מצילים את נחל סעדיה

  2. כמה עצוב שראשת העיר חיפה, לא מוכנה להכיר בנחל ולהציל אותו. מקום שיכול להיות פארק נהדר לטובת כלל ציבור האזרחים. רק צריך לרצות. לא יותר.
    צריך לדעתי ליצור קשר עם ראשי כל הראשויות בסביבה כדי לעשות עבודה משותפת כי בסוף הנחל והפארק יהיה לכל תושבי האזור בפט ולכלל תושבי המדינה ככלל.
    מקווה שמישהו שומע אותנו, מתנדבי הנחל ויבוא לעזרתנו.

    מצילים את נחל סעדיה, רק ביחד נעלה ונצליח.
    מטרת המאבק שלנו להציל את הנחל ואת הסביבה היקרה והנדירה הזו.
    לשנות את ייעוד הקרקע לשמורת טבע ובכך להציל אותה מהשמדה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לראש העמוד