אקולוגיה וסביבה
לכל התמונות

25 ביוני, 2018

אודיסיאת העתיד

הסירה Energy Observer מול חופי תל–אביב-יפו, 19.5.2018 | באדיבות Energy Observer

Energy Observer היא סירה ייחודית המונעת בחשמל, ופועלת באמצעות שילוב של אנרגיה מתחדשת משֶמש ומרוח עם מערכת המייצרת מימן נטול פחמן ממי ים. האתגר הטכנולוגי והמדעי הזה נועד לבחון טכנולוגיות חדישות בתנאים קיצוניים ולסייע בפיתוח מערכות אנרגיה שניתן יהיה להשתמש בהן על הקרקע.

בישראל עגנה הסירה ב-19-26.5.2018 – המדינה השמינית, מתוך 50, במסע בן שש שנים (2017–2022) להקפת העולם. עוצמת קרינת השמש בזמן גלי החום ששררו בקטע ההפלגה מכרתים לישראל יצרו תנאי קיצון למערכות האנרגיה של הסירה, אך הן הגיבו היטב ואפשרו ביצועים טובים מהרגיל של ייצור אנרגיה.

המסע נועד להעלות את המודעות הציבורית לנושא הסביבתי, ובייחוד לאנרגיות מתחדשות, למגוון ביולוגי, לניידות ולכלכלה. ז'רום דלאפוס, ראש המשלחת, אמר: "בביקורנו בישראל אנו רוצים להראות כי סכסוכים בין בני אדם ניזונים מסכסוכים סביבתיים, הקשורים באופן מהותי למחסור במשאבי טבע ולסביבה דלה במשאבים. ישנם פתרונות מתחומי האנרגיה, החקלאות, השמירה על האוקיינוסים והחינוך, שיתרמו בטווח הארוך לאזור כולו בהיבט הכלכלי וכן ליציבות, ויגשימו את משאלתו של מייסד מדינת ישראל, בן-גוריון, על-ידי הפרחת השממה". טויוטה שותפה למיזם, כחלק מהאסטרטגיה שלה לפיתוח הנעות חלופיות בענף הרכב ולקידומן, תוך אימוץ טכנולוגיות חדשניות ידידותיות לסביבה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לראש העמוד