אקולוגיה וסביבה
לכל התמונות

'גג צומח' (או 'גג ירוק') שהותקן על גבי אוטובוס של חברת דן, בתחנה המרכזית החדשה בתל-אביב | גרפיטי: one.love. תכנון המערכת, ייצורה והתקנתה: 'בניין צומח' (BLDVEG) ו-Oikosteges


באדיבות קולקטיב אנייה

צילום: ערן ברוקוביץ'


11 באפריל, 2015

גג על הדן

גרוטאת אוטובוס מוזנחת, המשמשת חדר מנוחה לעובדים האחראים על ניקיון האוטובוסים בקומה השביעית של התחנה המרכזית החדשה בתל-אביב, קיבלה התייחסות אמנותית וטכנולוגית מיוחדת. הגג הצומח (או הגג הירוק) שהותקן על האוטובוס, מבוסס על מערכת ייחודית שפותחה ביוון ומיוצרת גם בישראל. המערכת מודולרית, מותאמת לאקלים הים-תיכוני, חסכונית במשאבים ובמים, ואין בה כל שימוש בכימיקלים. מצע הגידול (בגובה של פחות מ-10 ס"מ) מאפשר, בין השאר, הקמת מערכת קלת-משקל. נוסף על כך, בחירת הצמחים מסייעת להקמת סביבה טבעית וליצירת מערכת אקולוגית מקומית בתחזוקה אפסית.

המיצב הוא חלק מתערוכת 'התחנה הבאה' שהוצגה בתחנה המרכזית החדשה בתל-אביב בנובמבר ובדצמבר 2014. כ-30 אמנים, חקלאים וחברות הציגו שורה של התערבויות במרחב הציבורי שמציעות אפשרויות להפיכת התחנה המרכזית לפארק ציבורי ולמרחב של חקלאות אנכית. ההסתכלות על המבנה מאתגרת את קבלת ההחלטות לגבי עתידו הלוט בערפל, וזאת לאחר שבתכנית המתאר העירונית החדשה של תל-אביב תוסט תנועת האוטובוסים למרכזים אחרים (צומת חולון וארלוזורוב). התערוכה התקיימה ביוזמת 'קולקטיב אנייה' – קבוצה של אדריכלים, מעצבים ופעילים חברתיים המחפשים דרכים לשילוב הטבע בעיר.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לראש העמוד