אקולוגיה וסביבה

30 ביולי, 2013
הובר דופרה, זחל מסדרת שעירי הכנף (Trichoptera) במעטפת. פרט. עלי זהב ופנינים. אורך 2.5 ס”מ. 1980-2000. צילום: F. Delpech.

שעירי כנף הם קבוצת חרקים בעלי גלגול מלא. הזחל (larva) מתפתח במים מתוקים, וטווה לעצמו, באמצעות חוטי משי, מעטפת מחומרים הנמצאים בסביבתו – לרוב אבנים, זרדים וחומרי סחף אחרים.  

האמן הצרפתי הובר דופרה (Hubert Duprat) אוסף זחלים מסביבתם הטבעית, מפרק את מעטפתם הטבעית, ומניח אותם במכלי מים המכילים זהב ואבנים יקרות כגון פנינים, טורקיז ויהלומים. הזחלים טווים מהחומרים היקרים מעטפת דמוית תכשיט.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מחקרי סביבה אצלך בתיבה

    מחקרי סביבה אצלך בתיבה




      תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

      רכבת האשליות דוהרת לשום מקום – שאלות קשות ביחס לאופן קידומו של מיזם ענק

      ניר פפאי, נועה יאיון

      גיליון קיץ 2013 / כרך 4(2) בחינה יסודית של מטרות המיזם, כפי שהוגדרו על-ידי הממשלה, לא נעשתה מעולם. תוצאות הבחינות הכלכליות שנערכו בשנים האחרונות נסתרות בחדרי חדרים במשרד התחבורה. בקשת החברה להגנת הטבע למידע - נדחתה

      בחינה יסודית של מטרות המיזם, כפי שהוגדרו על-ידי הממשלה, לא נעשתה מעולם. תוצאות הבחינות הכלכליות שנערכו בשנים האחרונות נסתרות בחדרי חדרים במשרד התחבורה. בקשת החברה להגנת הטבע למידע - נדחתה

      גיליון קיץ 2013 / כרך 4(2)

      רב-שיח בנושא הקמת קו רכבת מהיר בין מרכז הארץ לאילת

      רון פרומקין, דן גרונר, עזרא סדן, דוד רוזן, אסף צוער, גלעד גבאי, ניר פפאי, נועה יאיון

      גיליון קיץ 2013 / כרך 4(2) במי תפגע 'רכבת הקליע'? מזה מספר שנים מקודמת התכנית השאפתנית בצל מחלוקת חריפה על הצורך בה. האם הוגי מיזם שאפתני זה הם מרחיקי ראות או סובלים מקוצר ראייה?

      במי תפגע 'רכבת הקליע'? מזה מספר שנים מקודמת התכנית השאפתנית בצל מחלוקת חריפה על הצורך בה. האם הוגי מיזם שאפתני זה הם מרחיקי ראות או סובלים מקוצר ראייה?

      גיליון קיץ 2013 / כרך 4(2)

      מגה-בייט – מגה פליטות

      Thijs Biersteker

      גיליון סתיו 2022 / כרך 13(3) / הפחתת פליטות גזי חממה מיצג הממחיש השפעה נסתרת מן העין של פעולה יום-יומית – פליטת פחמן דו-חמצני בעקבות השימוש באינטרנט. רוצים לדעת כמה פחמן דו-חמצני ייפלט אם תקראו את הכתבה הזו?

      מיצג הממחיש השפעה נסתרת מן העין של פעולה יום-יומית – פליטת פחמן דו-חמצני בעקבות השימוש באינטרנט. רוצים לדעת כמה פחמן דו-חמצני ייפלט אם תקראו את הכתבה הזו?

      גיליון סתיו 2022 / כרך 13(3) / הפחתת פליטות גזי חממה
      לראש העמוד