אקולוגיה וסביבה

ונוס של הסמרטוטים

12 ביולי, 2021
מיכלאנג'לו פיסטולטו (Michelangelo Pistoletto), ונוס של הסמרטוטים (Venere degli Stracci). שיש וטקסטיל. 340x212x110 ס"מ. 1967, 1974.

היצירה מציבה בחזית את ונוס, אלת היופי והפריון הנצחית במיתולוגיה הרומאית, מוקפת בספק בגדים, ספק סמרטוטים. גבה מופנה אל הצופה, כך שזהותה מטושטשת, ויחד איתה גם הבגדים. הבגדים המקיפים את ונוס בולטים, וגונבים את הפוקוס מיופייה, אך בו-בזמן הם נעדרי זהות ואינם עומדים בפני עצמם. הם אינם מובחנים זה מזה, ומייצגים קולקטיב חסר משמעות של בגדים, שיותר מכול מהווה ערמה חסרת תועלת. אבחנה זו, במובנים רבים, מייצגת את ההבדל בין לבוש לאופנה, ובין בדים חסרי משמעות, לאמירה חברתית-פוליטית.

יצירתו של האומן האיטלקי פיסטולטו, שני עשורים לפני עלייתה של האופנה המהירה, נוצרה כדי להעביר ביקורת אירונית על העבר התרבותי של איטליה, אך מהווה כיום ביקורת חריפה על תרבות הצריכה הנוכחית. בגיליון זה תמצאו את המאמר הטוב, הרע והבר-קיימא: כיצד טכנולוגיה שינתה וממשיכה לשנות את פני תעשיית האופנה. יצירה זו, המגלמת בתוכה ביקורת נבואית על עולם האופנה, היא אזהרה לאוהבי אופנה וסביבה כאחד, ששואפים לעולם בר-קיימא שאופנה וסביבה חיים בו יחד בכפיפה אחת. 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מחקרי סביבה אצלך בתיבה

    מחקרי סביבה אצלך בתיבה




      תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

      אפידמיולוגיה סביבתית כדרך אפקטיבית להשפיע על הסביבה – ריאיון עם ד"ר קרן אגאי-שי

      שחר בוקמן

      גיליון קיץ 2021 / כרך 12(2) הקורונה הזניקה את המודעות לבריאות הציבור בכלל ולאפידמיולוגיה סביבתית בפרט, לשיאים חדשים. מהם נושאי המחקר, שד"ר אגאי-שי, רוצה לחקור עוד יותר מאשר את מגפת הקורונה?

      הקורונה הזניקה את המודעות לבריאות הציבור בכלל ולאפידמיולוגיה סביבתית בפרט, לשיאים חדשים. מהם נושאי המחקר, שד"ר אגאי-שי, רוצה לחקור עוד יותר מאשר את מגפת הקורונה?

      גיליון קיץ 2021 / כרך 12(2)

      יתוש הטיגריס האסייני בישראל – סיכונים בריאותיים, ניטור והסברה

      עדי לוי, טלי ברמן אלפורט, נועם ואן דר האל, קרני קריגל

      גיליון קיץ 2021 / כרך 12(2) להרוג את השליח – כיצד צריך להיערך כדי למנוע התפרצות תחלואה נגיפית בעקבות עקיצות יתושים הנושאים מחוללי מחלות?

      להרוג את השליח – כיצד צריך להיערך כדי למנוע התפרצות תחלואה נגיפית בעקבות עקיצות יתושים הנושאים מחוללי מחלות?

      גיליון קיץ 2021 / כרך 12(2)

      חיזיון

      מתן בן-טולילה

      גיליון חורף 2023 / כרך 14(4) מתן בן-טולילה נולד בקבוצת יבנה (1978). חי ויוצר בירושלים. צייר, בוגר תואר ראשון ושני במחלקה לאמנות בצלאל. מתן מציג בתערוכות במוזיאונים ובגלריות בארץ ובחו"ל, ומיוצג על-ידי גלריה נגא לאמנות עכשווית

      מתן בן-טולילה נולד בקבוצת יבנה (1978). חי ויוצר בירושלים. צייר, בוגר תואר ראשון ושני במחלקה לאמנות בצלאל. מתן מציג בתערוכות במוזיאונים ובגלריות בארץ ובחו"ל, ומיוצג על-ידי גלריה נגא לאמנות עכשווית

      גיליון חורף 2023 / כרך 14(4)
      לראש העמוד