אקולוגיה וסביבה

ברכת שר התחבורה

19 באוקטובר, 2015

סנונית ראשונה – ניסוי להפעלת אוטובוס המונע בגז טבעי דחוס במטרופולין חיפה | צילום: לאון טקאץ


מאת

השר ישראל כ"ץ
שר התחבורה והמודיעין

מאת

השר ישראל כ"ץ
שר התחבורה והמודיעין

קוראים יקרים,

אני גאה לפתוח את הגיליון המיוחד של כתב העת "אקולוגיה וסביבה", למדע ולמדיניות הסביבה.

העיסוק בסוגיות סביבתיות נעשה עניין שגרתי במדינת ישראל. מדינת ישראל היא מדינה עתירת ידע, ומוכרת כמקור לחדשנות וכמרכז פיתוח בתחומי הפיזיקה, הכימיה, הביוטכנולוגיה והחקלאות. ממשלת ישראל החליטה לנתב משאבים גדולים כדי לגייס את מיטב המוחות לטובת פיתוח תחליפי נפט לתחבורה.

מגזר התחבורה צורך כ-20% מצריכת האנרגיה הלאומית וכמחצית מתוצרי הנפט המזוקקים בישראל. ההשפעה של צריכת הדלק להינע התחבורה מתבטאת במישור הבריאותי-סביבתי, במישור החברתי-כלכלי ובמישור הלאומי. החלטות הממשלה השונות קוראות לצמצם את השימוש בדלקים מבוססי נפט ב-30% עד שנת 2020, וב-60% עד לשנת 2025 וביחס לתחזיות הצריכה בשנים אלה.

במעבר של התחבורה הציבורית וכלי רכב כבדים להנעה בעזרת גז טבעי גלומים בראש ובראשונה יתרונות סביבתיים גדולים וכן השלכות כלכליות ולאומיות. רק לאחרונה התחלנו בניסוי להפעלת אוטובוס המונע בגז טבעי דחוס במטרופולין חיפה בשיתוף המנהלת לקידום השימוש בתחליפי אנרגיה שפועלת במשרד ראש הממשלה. אני סבור ומשוכנע כי הניסוי הוא סנונית ראשונה לקראת פיתוח מערך הסעות המונים המושתת על גז, שכן בשנים הקרובות תוכל התחבורה הציבורית להיות ירוקה יותר וכלכלית יותר, ולהביא לתרומה משמעותית בשיפור איכות האוויר ובהורדת יוקר המחיה.

כמו כן, ישראל נמצאת בחזית התקינה העולמית לרכב חשמלי, ומשרד התחבורה שותף לגיבוש התקינה ולקביעת נוהלי הטיפול והתחזוקה ברכב חשמלי. במכון התקנים הוקמה ועדה לתקינה של כלי רכב חשמליים, ובמסגרתה פורסמו כבר שני תקנים ישראליים.

גם בשנה הקרובה נמשיך להציב את נושא החדשנות באנרגיה ותחליפי הדלקים בראש סדר העדיפויות, נדאג להסרת חסמים בתחום, ונוודא את התפתחותו המתמדת.

שלכם,

ישראל כ"ץ

שר התחבורה והמודיעין


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מחקרי סביבה אצלך בתיבה

    מחקרי סביבה אצלך בתיבה


      מאת

      השר ישראל כ"ץ
      שר התחבורה והמודיעין

      מאת

      השר ישראל כ"ץ
      שר התחבורה והמודיעין



      תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

      יצירת תחבורה עירונית מקיימת בגוש דן עד 2030

      יורם שיפטן, עידו שמיר, מירב מורן, אמיר זלצברג, ירון עברון, יותם אביזוהר

      גיליון סתיו 2015 / כרך 6(3) / דלקים חלופיים ואנרגיה גוש דן הוא מטרופולין צפוף שמתגוררים בו כ-3.5 מיליון בני אדם, הנעים מדי יום בתוך הערים המצויות בו וביניהן. כשני שלישים מהמועסקים בתל-אביב אינם מתגוררים בה. מרביתם בוחרים לנוע במטרופולין ואליו באמצעות רכבם הפרטי, והסיבה המרכזית לכך היא היעדר אמצעי תחבורה אחרים

      גוש דן הוא מטרופולין צפוף שמתגוררים בו כ-3.5 מיליון בני אדם, הנעים מדי יום בתוך הערים המצויות בו וביניהן. כשני שלישים מהמועסקים בתל-אביב אינם מתגוררים בה. מרביתם בוחרים לנוע במטרופולין ואליו באמצעות רכבם הפרטי, והסיבה המרכזית לכך היא היעדר אמצעי תחבורה אחרים

      גיליון סתיו 2015 / כרך 6(3) / דלקים חלופיים ואנרגיה

      לקראת המעבר להפעלת מערכות תחבורה שיתופיות-אוטונומיות

      יורם שיפטן

      גיליון סתיו 2015 / כרך 6(3) / דלקים חלופיים ואנרגיה בשנת 2030 נהיה באמצע הדרך. כבר היום צריך לתכנן מדיניות לשלב הביניים המורכב, אשר תעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ובתחבורה שיתופית כמערכות משולבות משלימות

      בשנת 2030 נהיה באמצע הדרך. כבר היום צריך לתכנן מדיניות לשלב הביניים המורכב, אשר תעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ובתחבורה שיתופית כמערכות משולבות משלימות

      גיליון סתיו 2015 / כרך 6(3) / דלקים חלופיים ואנרגיה

      ברכת השרה להגנת הסביבה

      תמר זנדברג

      גיליון סתיו 2021 / כרך 12(3) / נחלי ישראל משבר האקלים והמשבר האקולוגי מחייבים אותנו לנקוט פעולות אמיתיות לא רק לשימור הנחלים, אלא גם לשיקומם, אחרי שנפגעו קשות

      משבר האקלים והמשבר האקולוגי מחייבים אותנו לנקוט פעולות אמיתיות לא רק לשימור הנחלים, אלא גם לשיקומם, אחרי שנפגעו קשות

      גיליון סתיו 2021 / כרך 12(3) / נחלי ישראל
      לראש העמוד